Trivsel i hverdagen
Trivsel er en af de helt essentielle byggesten til at lykkes i hverdagen på enhver arbejdsplads.
Jo bedre vi trives, jo bedre kan vi se løsninger, tage ansvar, rumme hinanden, håndtere forandringer og skabe resultater.
Den kommer ikke af sig selv, og graden af trivsel er dybt forankret i den arbejdskultur, som er tilstede.
En kultur med fokus på trivsel kan understøtte strategiske målsætninger og skabe resultater, der ikke blot kan ses, men også mærkes. Dermed også blive det, der styrker rekruttering og får medarbejdere til at blive og gøre en forskel.
Trivsel er alles ansvar, men kan derfor også hurtigt blive "de andres ansvar."
Skal trivslen styrkes i din organisation handler det om at få alle med, være inkluderende og stille rammer og værktøjer til rådighed, der styrker alles muligheder for at være medskabere på en konstruktiv og positiv arbejdsdag.
Trivsel er således ikke et slutprodukt, men en dynamisk og integreret del af arbejdskulturen. Derfor er et trivselsforløb altid et længevarende samarbejde, der kan indeholde både workshops, individuelle samtaler og leder- og medarbejderudvikling.
Det afgørende er, at trivsel går fra noget, der "tales om" til noget, der udleves i hverdagen.
Er I interesseret i et samarbejde med fokus på at løfte trivslen og få den forankret i jeres organisation, så er det ud over et prioriteret trivselsforløb muligt at få mig tilknyttet i et fast partnerskab.
Er du nysgerrig på, hvorvidt trivslen i din virksomhed kan løftes gennem et forløb eller partnerskab, så er du velkommen til at kontakte mig. Den indledende samtale er helt uforpligtende og gratis.
Kultur æder strategi til morgenmad, og derfor er trivsel i hverdagen afgørende for, hvor godt vi lykkes med vores målsætninger.
"Alle er enige om at trivsel er vigtigt, og vi taler meget om det, men så ender det med at vi bare lover hinanden noget uden at det rigtigt bliver til noget. Michael har fået gjort det til vores alles opgave på en måde, så vi hver især har fået de små tiltag ind i hverdagen, som giver bedre samarbejde og arbejdsglæde.
Peter, underviser
Virksomheden får:
-
øget innovationskraft
-
lavere sygefravær
-
højere ansvarsfølelse
-
styrket rekruttering
-
mere vedholdenhed
-
bedre resultater på bundlinjen
Den enkelte medarbejder får:
-
mere arbejdsglæde
-
større overskud
-
stærkere relationer
-
øget følelse af værdiskabelse
-
lyst til at tage ansvar for at lykkes alene og sammen med andre